FAQ
Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi:
Pytania ogólne
Pytanie:
Czy podane na stronie ceny zawierają VAT?
Odpowiedz:
Tak, wszystkie ceny podajemy z podatkiem VAT (23%)
Pytanie:
Jakie są koszta wysyłki?
Odpowiedz:
zobacz pełną tabelę opłat
Pytanie:
Chciałbym / chciałabym zakupić karabin z wymienioną lufą na precyzyjną i lepszą gumką hop-up. Czy płacę dodatkowo za montaż i czy otrzymam oryginalne części wraz z zamówioną repliką.

Odpowiedz:
Bez problemu możemy wymienić lufę/gumkę lub inne rzeczy w nowo zakupionym karabinie.
Montaż wszystkich części przy zakupie jest gratis i płaci się tylko za owe części.

Oczywiście części stokowe są własnością kupującego i zostaną dołączone do przesyłki.

Prośbę o montaż zakupionych dodatkowo części prosimy umieszczać w polu ?uwagi? przy finalizowaniu zamówienia.
Pytanie:
Po otrzymaniu towaru stwierdziłem / stwierdziłam, że nie sprostał on moim oczekiwaniom i chciałbym / chciałabym go zwrócić. Czy jest to możliwe?

Odpowiedz:
Tak, istnieje możliwość zwrotu nieużywanego przedmiotu w ciągu 14 dni od dnia jego otrzymania.
Możliwe jest to pod warunkiem że:
a) Produkt znajduje się w oryginalnym pudełku wraz z wszystkimi
dokumentami z jakimi był dostarczony.
b) Produkt nie był używany lub rozmontowywany.
c) Produkt nie został uszkodzony i jest całkowicie kompletny.

Klient zobowiązany jest do wcześniejszego kontaktu z nami i ustalenia jak ma zostać odesłany dany towar.

Przypominamy, że klient ponosi koszta odesłania towaru.

Pytanie:
Czy można składać zamówienie lub dostać informacje poprzez SMS.

Odpowiedz:
Nie.
Nie przyjmujemy zamówień i nie udzielamy żadnych informacji tą drogą
Pytanie:
Chciałbym zamówić towar w waszym sklepie lecz ma on teraz status ?produkt jest aktualnie niedostępny? czy to oznacza, że już go nie będzie w sklepie? Jeżeli tak, to czy możecie go sprowadzić na moje specjalne zamówienie?

Odpowiedz:
Informacja ta nie wskazuje na to że produktu już nie będzie w naszej ofercie. Jak sam opis wskazuje jest on tylko w w danej chwili niedostępny.

Ogólnie nasz sklep dostaje średnio dostawy co 2 tygodnie i staramy się, aby wszystkie produkty były na bieżąco sprowadzane.

Oczywiście należy mieć na uwadze, że danego produktu może nie być u dostawcy i jeżeli chcesz znać przybliżony termin dostawy to prosimy napisać do nas zapytanie w tej sprawie.
Pytania o gwarancję i naprawę
Pytanie:
Z zakupioną repliką dzieje się coś dziwnego lub przestała działać. Co mam zrobić?
Chciałbym / chciałabym wysłać ją na reklamacje.

Odpowiedz:
W takowej sytuacji zawsze należy przed wysyłką najpierw skontaktować się z nami i dokładnie opisać problem. W wielu przypadkach są to błahe usterki, które można w prosty sposób naprawić ?na odległość?.

Jeżeli jednak okaże się ze nie ma możliwości usunięcia usterki przez właściciela to zostaną przekazane drogą e-mailową , dokładne informację jak prawidłowo wysłać do nas replikę.

Pytanie:
Replika w okresie gwarancyjnym zepsuła się i jestem zmuszony / zmuszona odesłać ją na naprawę gwarancyjną. Kto ponosi koszta wysłania karabinu i odesłana go z serwisu?

Odpowiedz:
Jeżeli po wcześniejszym kontakcie z nami (patrz punkt wyżej) okaże się, że replika podlega naprawie gwarancyjnej to zgodnie z obowiązującym prawem ASGShop.pl ponosi koszta wysyłki w obie strony. Klient otrzymuje instrukcję jak bez gotówkowo wysłać do nas karabin.
Pytanie:
Ile trwa naprawa gwarancyjna?

Odpowiedz:
Zgodnie z obowiązującym prawem ASGShop.pl ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie zgłoszenia.

Aczkolwiek jesteśmy znani z tego, że naprawy gwarancje traktujemy priorytetowo i zazwyczaj trwa wszystko 3 / 4 dni robocze.
Pytanie:
Dlaczego niektóre repliki maja 12 miesięcy gwarancji a inne tylko 6miesiacy?

Odpowiedz:
Okres gwarancyjny ustala producent lub nasz dostawca. I my jako sklep nie mamy wpływu na okres gwarancyjny jaki oferuje producent.
Pytanie:
Chciałbym zakupić części zamienne do gearboxa np. głowicę tłoka, zębatki, tłok itp.
I zamontować je własnoręcznie. Jaki jest okres gwarancyjny na owe części?

Odpowiedz:
Jeżeli decydujesz się na własnoręczny montaż części serwisowych Geraboxa to niestety równa się to z utratą gwarancji na owe części. Wszelkie części zakupione i założone w naszym autoryzowanym serwisie objęte są trzy miesięczną gwarancją.
Pytanie:
Chciałbym zamontować własnoręcznie lufę precyzyjną, inną kolbę lub zmienić gumkę hop-up itp...
Czy stracę wtedy gwarancję na karabin?

Odpowiedz:
Nie. Gwarancja na dany model wciąż jest aktualna pod warunkiem, że modyfikacja repliki zostanie wykonana prawidłowo. Jeżeli podczas montażu powstaną usterki mechaniczne lub modyfikacja wpłynie negatywnie na działanie repliki z powodu złego montażu - to w takim przypadku nie będzie można usunąć usterki opierając się na podstawie trwającej gwarancji.
Pytanie:
Chciałbym wstawić własnoręcznie mocniejsza sprężynę do Gearboxa. Czy stracę wtedy gwarancję?

Odpowiedz:
Tak. Otwarcie GB równa się z utratą gwarancji na dany model.
Pytania techniczne i dotyczące tuningu, modyfikacji...
Pytanie:
Zakupiłem w waszym sklepie replikę i chciałbym, poprawić zasięg (przeprowadzić tuning) mojej repliki, jak mogę to zrobić, aby nie stracić gwarancji?

Odpowiedz:
W tym przypadku należy skontaktować się z nami w celu ustalenia jaki to ma być rodzaj tuningu oraz skorzystać z usług naszego autoryzowanego serwisu.

Przypominamy, że osobom, które zdecydowały się na zakup repliki w naszym sklepie oferujemy specjalne warunki:
Np. Darmowy montaż wszelkich części zakupionych w naszym sklepie przy tuningu lub modyfikacji repliki. Klient płaci tylko za części - cała robocizna, przetestowanie repliki po wykonaniu usługi jest GRATIS.
Pytanie:
Posiadam model repliki produkcji chińskiej, który jest kopią znanej firmy Tokyo Marui. Czy mógłbym wysłać go do was na serwis w celu tuningu / naprawy?

Odpowiedz:
Od pewnego czasu nie przyjmujemy już na serwis replik firmy Well, Cyma, SRC, AGM, P&J, DE, Kart itp. Jest to spowodowane tym, iż z powodu zastosowania tanich elementów, repliki te są bardzo niestarannie wykonane. Bardzo często przy tuningach, lub wymianie pewnych rzeczy, okazuje się, że trzeba wymienić dużo więcej części a i tak finalna ilość fps nie zawsze odpowiada rzeczywistej ilości fps jakie może oferować dany tuning.

Dodatkowo po mocnym tuningu bardzo często są problemy z repliką...

Nawet gdy w replice zostanie wymienione większość mechanicznych rzeczy (Gerbox, komora hop-up) to nie oznacza to, że replika będzie działać prawidłowo...

Wszystkie te fakty spowodowały podjęcie takowej decyzji przez nasz serwis.

Pytanie:
Chciałbym zamontować lufę precyzyjną. Ile doda mi ona fps?

Odpowiedz:
Zamontowanie lufy precyzyjnej w danym modelu przede wszystkim poprawia skupienie oraz celność repliki. Lufa precyzyjna może dodać parę fps lecz nie jest to regułą i wynik fps może być taki sam.

Obecnie na rynku mamy odczynienia z dość dużym wyborem luf precyzyjnych.
Należy zastanowić się jaką chcemy mieć średnice danej lufy.

Najprecyzyjniejsze lufy takie jak 6,01mm lub 6,03mm wymagają używania najwyższej jakości kulek, z powodu zwiększonego ryzyka zacięcia się kulki.

Średnica 6,04mm jest idealną średnicą dla luf precyzyjnych, ze względu na lepsze skupienie strzału przy mniejszym ryzyku zacięcia się kulek w lufie.

Naszym zdaniem lufy precyzyjne możemy podzielić na trzy działy jakości.
Na miejscu pierwszym, jak dotąd bezkompromisowo najlepszymi lufami są:
KM Head 1950 6,04mm oraz Prometheus 6,03mm

Drugie miejsce pod względem jakości zajmują lufy 6,04mm takich producentów jak:
GUARDER, SYSTEMA, DEEP FIRE, OK

Trzecie miejsce zajmują całkiem niedawno wypuszczone na rynek lufy Classic Army.

Należy jednak pamiętać, iż pomimo różnic jakościowych każda z luf poprawia skupienie oraz celność w przeciwieństwie do standardowych luf stosowanych w karabinach.

Standardowe lufy zazwyczaj posiadają średnicę 6,08mm (np. Classic Army, G&P) lub 6,12mm (Tokyo Marui)
Pytanie:
Chciałbym zakupić tłumik do mojej repliki i zastanawiam się czy mocno wyciszy on dźwięk strzału.
Odpowiedz:
Tłumiki dźwięku odgrywają dwie role.

1) Tłumiki znacząco tłumią dźwięk wylotowy kulki.
Tutaj jednak należy pamiętać, że tłumik nie wyciszą mechanizmu gerarboxa w karabinach z napędem elektrycznym. Dlatego dla osoby oddającej strzały nie będzie zauważalna różnica w dźwięku. Jednak dla celu, który jest oddalony - różnica w dźwięku jest znacząca.

2) Tłumik może służyć jako osłona dla przedłużonej lufy wewnętrznej, która poprawi celność.
Większość tłumików posiada gwint lewoskrętny 14mm. Jest to najpopularniejszy rozmiar gwintu stosowany w replikach. Niektóre modele posiadają dodatkowe końcówki umożliwiające stosowanie tłumików do gwintu prawoskrętnego.
Pytanie:
Zakupiłem w pierwszej połowie 2007r replikę firmy G&P. Po pewnym czasie zauważyłem, że w replice jest silnik produkcji Tokyo Marui - czy, aby nie jest to pomyłka? Jak to wyjaśnić?
Odpowiedz:
Nie, nie jest to pomyłka.

Firma G&P stosowała silniki TM we wszystkich swoich replikach do mniej więcej połowy 2007r. Wtedy to też, po wypuszczeniu na rynek serii różnych silników (M120, M140, M160)
G&P podjęło decyzję o zamienieniu silnika TM na silnik swojej produkcji.

Dlatego, normalne jest to, że może się zdarzyć sytuacja, gdzie w replikach zakupionych przed połowa roku 2007 są silniki TM


Po tym jak już wprowadzono nowe silniki, w opisach replik dokonano zmian na stronie producenta jak i sklepach detalicznych.
Pytanie:
Chciałbym do stokowego karabinu od razu zakupić baterię o wyższym napięciu Np. 9,6V lub10,8V.

Niestety w wyborze baterii przy modelach nie ma takowej możliwości a słyszałem, że karabin na mocniejszej baterii lepiej pracuje. Czy to prawda?

Odpowiedz:
Nie.
Praktycznie każdy producent zaleca używanie baterii o napięciu 8,4V.
Używanie baterii 9,6V i większych na stokowych karabinach, powoduje szybsze zużycie się części fabrycznych (koła zębate, styki itd.)

Dodatkowo złe dobranie napięcia może zakończyć się uszkodzeniem tłoka
(wyrwaniem pierwszego zęba).

Takowe usterki związane z używaniem mocniejszych baterii, nie są traktowane jako usterki gwarancyjne i klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z ich wymianą.